Sunday, 18 November 2012

mule pgi tadi akuh bersemangat nak asuk wad ..tibe da msuk wad rase down lak ..huhuhu ..ermmm ary ni akuh bosan gilew la kat wad ..dala akuh sowg2 ..si wan ngan ridzuan ..partner cubical akuh mc lak si mamat ngade2 uh ..pas2 si wahidah asyik ngan yati ..huh ! xpernah akuh keje rase bosan mcm ni ..gilew ar ..rindu lak nk keje ngan mmber kolej lame akuh ...exspecially si tan (kucing) hihihi ...da la td wat LO patient uh melena stool ..huhh ! xpernah akuh tgk byk smpai mcm uh ...smpai terpancut2 naseb xkene baju akuh ngan senior uh ..huhu ..smpai pucat2 muka akuh tahan bau darah uh .. hihihi ..tp best gak ...hahahaha ... ermmm k la akuh sbnanye ngah sedih ni ..akuh nak rest la ..penat lak aryni byk no kene wat sponging ..hehe .. chowww ^_^
skunk akuh nak blaja untuk setia ..xkesah la ape org nak ckp skalipon ..tp akuh da siyes ngan dye ..so akuh nak jage aty dye ..ermmm tp akuh isaw la klau de yg bawak cite bukan2 pasal akuh at dye ..even dye cakap xkesah skali pon ..tp mustahil la prasaan cemburu uh xde kan ..ermmm ape akuh nak wat erk ..pasni akuh nk tukar num lak ..then akuh nak blok sume yg xberkenaan at fb akuh ..suku at fb akuh uh akuh da blok n unfriend yg lain akan mnyusul hahahaha .. ermm akuh harap2 cgt la dye ley accept akuh seadanye n dye ley percaye at akuh ... AKU SUKA DIA .. love u b .. <3

Saturday, 17 November 2012

sok da mule masuk wad ..hehe ..sok akuh keje pagi .. da start la rutin harian akuh at wad ..sponging ,cuci BO ..huhuhu ..ermm rindu lak nk msuk wad .. tp klau ikutkan akuh da xwat da keje2 ni .. akuh da msuk sem 4 da skunk ..akuh tgk mmber akuh da jauh da blaja ..dorg tgl ag 2 sem ag nak abes .. ermm xpe la ..skunk akuh da pilih tok masuk cni soh akuh kene terus kan ..tp akuh dok isaw gak pasal result final akuh ni ..akuh harap semuanya akuh lulus ..akuh xsgke lak soklan anp ary uh susah gilew ..pas2 ni akuh dok isaw pasal toiletmate akuh xcdnt lak ..sok nk masuk keje da ..aduh buas betol budak awin ni klau da smpai umah .. bak kate pipo la ..rindu pulak si due ekor ni ..men lambat ag dorg nak balik ..xjumpe jlan balik kskb sas ni agak nye ..huhuhu .. k la akuh nye demam xelok ag ni ..nnty jumpe ag k blogger ..muahahaha :)

Thursday, 15 November 2012

 sok nak balik kolej da ..tp demam xbaik ag .. hurmmm ..pinggang akuh sakit ag ..ape akuh nak wat ni ..xde semngat betol nak balik kolej .. klau xbalik kang satu hal lak nak menjawab ngan puan hyma ..ermmm da la isaw naik2 ni konpem la result kua ..akuh isaw anp ngan behavioural science akuh ..ary uh exam dala akuh xdpt wat ..hurmmm isaw nye ..akuh harap cgt akuh lulus pon jadik la ..asalkn akuh xkene repeat paper ..dala dorg cuty sem akuh kene ganti cuty ..huh !!! sedih betol larh ... ermmm ni cepat2 la akuh baik demam ..senin nak start masuk wad balik ..rindu pulak nk keje huhu .. 

Wednesday, 14 November 2012

15/11/2012@11.42a.m

akuh dapat rase kan diri akuh yg sekarang bukan la diri akuh yg dulu ..akuh da hilang identiti akuh sendiri ..knape akuh jadik mcm ni ..akuh nakkan diri akuh yg dulu ..perlu ke akuh jauhkan diri akuh dari semua org ???patot ke akuh buat mcm uh ???akuh perlukan seseorg skunk ni .. ermmm .. akuh bersyukur cgt sbb akuh ade kwn2 akuh ..skunk yg paling dekat ngan akuh roomate n toiletmate akuh ..even baru 5 bulan kami kenal ...akuh terasa yg akuh mcm da bertahun2 kenal ngan dorg ..myb ade salah paham penah berlaku antara kami tp kami pandai untuk handle bnde uh ..n xjejaskan lgsg pershbatan kiterg ...susah senang kami setakat ni kat kskb kami same2 ..tahun depan xtaw la kiterg ley jdik sme roomate n toiletmate o x..akuh berharap cgt smpai akhir sem kami dpt bersma .. aminnnn ... 
14/11/12@9.43p.m

>> epilog cinta


'cinta' xsemestinya perlu dimiliki ...bila kita mencintai seseorg kdg2 kita terpaksa jua melepaskannya ..'cinta' itu lahir dari hati dan 'cinta' itu tidak boley dipaksa ..dlm percintaan memerlukan pengorbanan ..'cinta' seseorg itu akan menjadi tidak bermakna jika hanya dimiliki oleh sebelah pihak ..kerana 'kasih syg' itu lahir dari dua jiwa yg disatukan ..dan ia bersatu melahirkan perasaan 'cinta' itu ..xguna jika kita mencintai seseorg yg tidak mencintai kita ..dan xbermakna juga jika kita memaksa dya menerima kita sedangkan hatinya berada pada orang lain ...ia sama juga seperti kita menghancurkan kebahagiaan orang yg kita syg untuk kebahagiaan diri kita sendiri ...
14/11/12 @ 5.45p.m 

hari ini akuh jumpe ngan kwn2 sek akuh ..seronok jew jumpe dorg even dpt jumpe kejap je akuh tetap puas ..hehehe ..pas2 dpt release tension ..pi shoping then pi karok ngan adek2 akuh izra ngan teha syikin ..huhu ..tp akuh sedih time akuh kua ni kwn baik akuh yg akuh rapat dari form 1 smpai form 5 xde ..sape ag asu larh ...siyes akuh rindu dye sgt2 .. dari pas SPM smpai skunk hampir 2 tahun da akuh xjumpe dye ..akuh harap cgt cuty sem ni akuh dpt kua ngan dye ..klau boley akuh nak lepak ngan dye lame2 ..bile akuh lepak ngan mmber sek akuh ni ..akuh terigt mase akuh sek dulu ..mcm2 kngan akuh ngan dorg ..gase mcm nak putar balik mase uh ..then stop kan time uh ..tp org kate umo semakin meningkat so perkare yg lalu jadikkan la kenangan paling terindah dlm hidop n pk kehadapan ..n berakhirnye zaman persekolahan kiterg uh xbermakne persahabatan kami berakhir smpai takat uh ..we all bestfriend forever ..insyaAllah ... 


#love u all BATCH STP_06-12

Tuesday, 13 November 2012


ibu berpesan kepadaku :


tersenyumlah jikalau dirimu diuji ,

tersenyumlah jikalau irimu dilukai ,

tersenyumlah jikalau dirimu dilupai ,

tersenyumlah jikalau dirimu disakiti ,

tersenyumlah jikalau dirimu ditindasi ,

tersenyumlah jikalau dirimu dibebani ,

tersenyumlah jikalau dirimu dikhianati ...

13/11/12@3.56p.m.

hai blogger .. akuh bosan la ary ni ..taw xdari akuh balik ary uh keje akuh terperap je dlm bilik ni ha .. akuh xtaw nak wtpe ...busan cgt ..akuh nak kua mmg susah la nak dpt kua ...hanya mampu dok ngadap laptop akuh ni jew ..arghhh .. busanbusanbusan !!!! .. cepat la ary rabu ..akuh nak kua ni ..nak jumpe kwn2 lame akuh ..rindu gilew da kat dorg ...so klau akuh da kua mmg xingat dunie la akuh ..huhuhuhu ... k la nak chowww .. daaa :)

Monday, 12 November 2012


tibe2 rindu kat my mom .. lamenye xjumpe dye ..ermm  teringat mase mule2 akuh nak masuk kskb ..akuh cemburu tgk org lain satu family anta dorg nak masuk cni ..akuh pon parents anta gak tp sedih sbb my mom xde skali ..sedih bile tgk kwn2 akuh rapat ngan mom dorg ..akuh pon teringin nak macam uh ..tp ..hmmm.. bile akuh sedih akuh nak cgt cerita masalah akuh at ibu akuh ..akuh teringin nak rase dibelai2 n rase kasih syg dari sorg ibu ..tp akuh bersyukur ape jadik kat akuh ni da ajarkan akuh untuk jadik lebih berdikari ..dan akuh mmpu jadik lebih kuat dan tabah hadapi maslah yg akuh hadapi .. mak ...saye teringin nak rase mak peluk dan cium saye ..saye syg mak cgt2 ..i love u mom ... <3

kata-kata ibu….

Bila kuingat masa kecilku..Ku slalu meyusahkanmu..Bila kuingat masa kanakku..Kuslalu mengecewakanmu..

Banyak sekali pengorbananmu..Yang kau berikan padaku..Tanpa letih dan tanpa pamrih..Kau berikan semua itu..Engkaulah yg kukasihi..Engkaulah yang kurindu..Kuharap slalu doamu..Dari dirimu ya ibu..Tanpa doamu takkan kuraih kejayaan ..Tanpa doamu takkan kucapai segala cita yang kuinginkan dari diriku ya ibu *)

Saturday, 10 November 2012

kata-kata cinta


Dalam kekalutan mencari siapa diriku,
Mencari siapa dirimu,
Terselit hadirnya kamu,
Meminta kasih,simpati dariku yang tidak bertepi,
Ke mana mahuku sisipkan kasih ini,
Kerana kasih yang tidak pasti,
Siapakah penghuni hati ini,
Lalu ku serahkan segalanya kepada penciptaku ,
Pemilik cintaku yang sebenarnya...
Namun aku hanyalah manusia biasa,
Fitrah hidupku berpasangan,
Kehendak naluri sanubari meronta-ronta,
Memberi peluang,
Namun tidak jua ku temui,
Cinta yang mahu seiring dengan cintaku bersama penciptaku yang abadi....

Friday, 9 November 2012

10/11/2012@6.05a.m


aku dlm delima ..
betol taupon x ape aku wt ni ..
aty aku masih mempersoalkan keputusan yg aku buat ..
ape aku harus lakukan ..
YA ALLAH bantui la aku
tunjukkn la aku jalan penyelesaian pda kesulitan yg aku hadapi ini ...
AMINN ...

Wednesday, 7 November 2012


kata mutiara tentang cinta 


Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat.
 
hamka

Cintailah kekasihmu sekedarnya saja, siapa tahu nanti akan jadi musuhmu. Dan bencilah musuhmu sekedarnya saja, siapa tahu nanti akan jadi kekasihmu.

Ali bin Abi Thalib

Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap-tiap diri manusia, ia laksana setetes embun yang turun dari langit, bersih dan suci. Cuma tanahnyalah yang berlain-lainan menerimanya. Jika ia jatuh ke tanah yang tandus, tumbuhlah oleh karena embun itu kedurjanaan, kedustaan, penipu, langkah serong dan lain-lain perkara yang tercela. Tetapi jika ia jatuh kepada tanah yang subur, di sana akan tumbuh kesuciaan hati, keikhlasan, setia budi pekerti yang tinggi dan lain-lain perangai yang terpuji.

Hamka

08/11/2012@12.15p.m


abes da OSCE aku ..yepiii .. hepinye aku ..xde la aku kene ngadap
buku ag ..nak relaks kan otak aku ni ..tp aku risaw gak result aku ..
aku doa cgt aku dpt naik sem tok next sem ..huuu ...skunk aku nak packing2 barang 
nak balik cuty ..yeahh ..melaka tunggu aku .... lalala ~ 




saya dah ade kekasih .
die akan hubungi saye setiap hari ..
5 kali sehari ..
die yg paling paham sye dan ape2 pon die kenal sgt sye ..
klau saye susah atau sakit ..
die slalu ade mase tok saye ..
die xpernah lupe jnjy die ..
utk sentiase berada di sisi sye ..